گراشا و ریچمن معتقدند سبک یادگیری را می توان از طریق ابعاد اجتماعی و عاطفی مثل نگرش به یادگیری ، معلمان یا همکلاسی ها و کلاس درس شناسایی کرد . بنابر این ابتدا برای تعامل کلاسی ، سه بعد دو قطبی تعریف کردند و سپس برای هر کدام ویژگی هایی قائل شدند .
ابعاد سبک های یادگیری گراشا و ریچمن
1) اجتناب کننده - مشارکت طلب
2) رقابت طلب - همکاری خواه
3) وابسته - مستقل
ویژگی های افراد براساس سبک های یادگیری گراشا و ریچمن
سبک یادگیری رقابت طلب
با دیگران رقابت می کنند و کلاس های معلم مدار و فعال را ترجیح می دهند .
سبک یادگیری همکاری خواه
افکار خود را با دیگران در میان می گذارند و به کار در گروه های کوچک علاقه دارند .
سبک یادگیری اجتناب کننده
در کارها مشارکت نمی کنند و به محیطی گرایش دارند که بتوانند ناشناس بمانند .
سبک یادگیری مشارکت طلب
به مشارکت در امور اشتیاق دارند و سخنرانی با بحث را ترجیح می دهند .
سبک یادگیری وابسته
در یادگیری پیرو افراد مقتدر هستند و به دستورالعمل های بی ابهام علاقه دارند .
سبک یادگیری مستقل
مستقل فکر می کنند و در پروژه ها حاضر می شوند .
نقل از : http://jafarhashemlou.blogfa.com